rower crossowy męski

Konstrukcja ramy roweru crossowego

6 sierpnia 2021

Kolarstwo przełajowe to dyscyplina, która łączy w sobie kolarstwo terenowe i szosowe. Typowy teren wyścigów to trawa, leśne ścieżki, chodnik, błoto, a nawet piasek. Szybko rosnąca popularność wyścigów przełajowych sprawia, że są one przede wszystkim sportem jesienno-zimowym – dziesiątki tysięcy fanów biorą udział w wyścigach w Europie Północnej. Atrakcją wyścigów przełajowych jest szybkie i szaleńcze tempo na trasie o długości 2-3 km. Dobra wiadomość jest taka, że możesz uprawiać kolarstwo przełajowe przez cały rok. Rower crossowy męski jest niezwykle wszechstronny i może być idealnym rowerem do dojeżdżania do pracy, rowerem turystycznym lub rowerem do wszystkiego.

Co jest wyjątkowego w rowerze crossowym?

Na pierwszy rzut oka, rower crossowy męski link wygląda podobnie do roweru szosowego. Istnieje jednak wiele cech, które sprawiają, że są one unikalne i lepiej przystosowane do jazdy w zróżnicowanym terenie.

Różnice te obejmują opony, konstrukcję ramy, hamulce, przerzutki i pedały. Poniżej przyglądamy się tym modyfikacjom.

Konstrukcja ramy roweru crossowego

rower crossowy męski

Rama roweru crossowego została zaadaptowana ze standardowej ramy roweru szosowego na wiele sposobów:

  • Zwiększony prześwit na opony na ramie i widelcu – Pozwala to na zastosowanie opon o większej objętości, które zwiększają przyczepność i trakcję, a także umożliwiają obracanie się kół, nawet jeśli na bieżniku znajdują się znaczne ilości błota lub innych zanieczyszczeń.
  • Geometria ramy – rowery crossowe męskie często mają bardziej zrelaksowane kąty geometrii, aby zapewnić im bardziej wyprostowaną pozycję jazdy niż rowerom szosowym. Taka pozycja pomaga w amortyzacji wstrząsów w terenie, ale pozwala także na wykorzystanie roweru w wielu dyscyplinach, takich jak jazda turystyczna i dojazdy do pracy.