Co należy wziąć pod uwagę, kupując oświetlenie rowerowe?

Wbrew pozorom, sama moc światełek nie jest najważniejsza. Zdecydowanie diabeł tkwi tutaj w szczegółach. Jeśli jednak zaczynamy od mocy, to trzeba określić jasno, że najmniejsza moc do jazdy w terenie powinna wynosić dla lampek 800 lumenów. Oświetlenie rowerowe dla pojazdu służącego nam do jazdy po drogach nieoświetlonych to minimum 500 lumenów. Natomiast rowerzysta kupujący oświetlenie rowerowe do jazdy po oświetlonych ulicach miejskich, powinien skupić się na lampkach o mocy 150 do 300 lumenów – większe nie będą potrzebne.

Po tym jak określimy już, jaka moc lampek do oświetlenia rowerowego będzie potrzebna, należy zdecydować się na odpowiedni kąt świecenia przedniej lampki. Oświetlenie nie może świecić punktowo, światło powinno być rozproszone.

Szukając wygodnego oświetlenia rowerowego, warto zwrócić również uwagę na to, ile trybów świecenia mają dane zestawy. Dobrze jest, jeśli możemy ustawić lampki rowerowe tylko na połowę mocy świecenia. Idealnie, gdy trybów jest więcej. W najdroższych wersjach, lampy rowerowe można przestawić na świecenie w trybie 20 procent mocy.
Koniecznie też skupmy się na kupowaniu tylko takiego oświetlenia, którego montaż przebiega jak najbardziej standardowo. Im trudniejszy montaż tym większe szanse, że gdy coś się zepsuje, to trudno nam będzie znaleźć zamiennik.

Koniecznie też sprawdźmy, jak oświetlenie rowerowe jest zabezpieczone przed stłuczeniem. Na przykład, soczewka powinna znajdować się głęboko w obudowie, aby przy pierwszym lepszym upadku nie roztrzaskała się w kawałki.